GRATIS
PROEFLES

PowerMama

Sporten tijdens de zwangerschap en na de bevalling 

Veel vrouwen willen gedurende de zwangerschap blijven sporten en na de bevalling zo snel mogelijk weer fit zijn. Een zwangerschap en bevalling vragen echter heel wat van je lichaam. Het is dan ook verstandig om voldoende rust te nemen en het sporten tijdens en na je zwangerschap verantwoord aan te pakken. Hoe doe je dat? The gym Haren biedt in samenwerking met de PowerMama het PowerMama trainingsprogramma aan, speciaal voor vrouwen die willen sporten tijdens de zwangerschap en/of na de bevalling. 

Waarom deelnemen?
Als je tijdens je zwangerschap of na je bevalling wilt sporten en niet weet waar je rekening mee moet houden, kunnen er blijvende lichamelijke klachten ontstaan. Gemiddeld één op de vier volwassen vrouwen heeft last van klachten aan de bekkenbodem zoals ongewild urineverlies tijdens inspanning en drie op de tien vrouwen houdt na de eerste zwangerschap een lichte diastase (wijking van de buikspieren). Bij meerdere zwangerschappen neemt de kans op een diastase toe. Een verzakking of prolaps is ook een nare klacht die kan ontstaan door verkeerd trainen. Om dit te voorkomen hebben je buikspieren en bekkenbodemspieren tijdens en na de zwangerschap extra aandacht nodig. Als je buikspieren na de bevalling nog niet hersteld zijn of je bekkenbodemspieren nog niet sterk genoeg zijn is het van belang daar éérst aan te werken. Tijdens de trainingen van het Powermama Programma wordt hier door middel van verschillende oefeningen aandacht aan besteed. Het doel van de trainingen is om fit te blijven tijdens je zwangerschap en je na de bevalling klaar te stomen om (weer) deel te nemen aan reguliere trainingsprogramma’s. Daarnaast laten we je kennismaken met CrossFit. Je hebt na afloop een goede basis opgebouwd op het gebied van kracht en uithoudingsvermogen en je weet waar je op moeten letten tijdens het sporten. Zo beheers je een goede ademhaling, co-contractie spierkorset en heb je een goed bewegingspatroon. 

Wat houdt het in? 

Het trainingsprogramma richt zich op het opbouwen van kracht en uithoudingsvermogen. We starten met uitleg over houding, diastase en bewegingspatronen. Ook bespreken we de zwangerschap en bevalling en de gevolgen die je daar van kunt ondervinden. We bekijken wat jouw sterke en zwakke kanten zijn en waar je meer aandacht aan kunt geven. Tijdens de trainingen werken we aan een sterke core, het versterken van grote spiergroepen en de bekkenbodemspieren. Dit alles door middel van functionele bewegingen. Ook maak je elke week kennis met CrossFit fundamental movements zoals air squat, front squat, shoulder press en deadlift. Het PowerMama Programma is samengesteld door PowerMama en is afgestemd met een verloskundige en een bekkenfysiotherapeut. De trainingen worden gegeven door een gecertificeerde trainer die gespecialiseerd is in sporten tijdens en na de zwangerschap. 

Voor wie? 

Het PowerMama programma is voor vrouwen die zwanger zijn, recent zijn bevallen en voor vrouwen die tot twee jaar na de bevalling het sporten willen oppakken. Bij een vaginale bevalling zonder complicaties kun je in principe na 6 weken al beginnen met sporten. Bij een keizersnede is dit meestal 8 tot 10 weken. Vrouwen die al aan CrossFit doen of al enige tijd sporten, maar klachten ervaren aan buik, rug, bekken of bekkenbodem, zijn ook welkom om mee te doen. 

Groepsles

Wil jij met een groepje lekker sporten, meld je dan nu aan voor onze PowerMama Groepslessen
Onze volgende groepsles start 10 mei

Personal Training

Wanneer jij liever 1-op-1 traint is dat bij ons ook gewoon goed mogelijk. Door onze gespecialiseerde trainer krijg je een training op maat. Iedere training weer. 
Als je meer wilt weten, kijk dan even op de pagina voor PowerMama Personal Training

Maak  kennis met PowerMama bij The Gym Haren

Vraag direct online een Gratis Proefles Fitness aan via onderstaand formulier. Wij nemen vervolgens contact met jou op voor een persoonlijke kennismaking.

 

 

 

 

 

The Gym Haren is dé plek voor betaalbaar fitness, groepslessen en personal training. Bij The Gym Haren ben je verzekerd van de beste begeleiding en de persoonlijke aandacht die nodig is om jou je doelstellingen te laten halen. Start met een Gratis Proefles en maak kennis met de fijne sfeer bij The Gym Haren!

PERSONAL TRAINING

PERSONAL TRAINING

100% aandacht voor jou en jouw doelen. Probeer personal training nu zelf

MEER INFORMATIE

VRIJ SPORTEN

VRIJ SPORTEN

Fitnessapparaten, goede begeleiding en volop bewegingsruimte om je eigen ding te doen!

MEER INFORMATIE

GROEPSLESSEN

GROEPSLESSEN

Samen sporten is leuker! Samen bewegen, samen naar je doel werken en samen plezier hebben.

MEER INFORMATIE

Be Bold.
Be Fun.
Be You.
Join the Club!

The Gym filosofie zie je terug in onze sportschool: deze is functioneel ingericht zodat hij breed inzetbaar is en jij voldoende ruimte hebt om je ding te doen! Hulp nodig? Vraag onze trainers het hemd van het lijf. Ervaar The Gym Haren nu met een Gratis Dagpas

MEER INFORMATIE